Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nwn 2 Maska Zdrajcy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Offtop
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bobi Wan Kenobi
Obywatel Acheron



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jedi Temple

PostWysłany: Pon 20:09, 24 Wrz 2007    Temat postu: Nwn 2 Maska Zdrajcy

Hmm niedługo zostanie wypuszczona nowa część Nwn'a. Jako, że Nwn 2 podobało mi się pod względem fabuły i niektórymi ulepszeniami względem pierwszej części ( nie wspomnę tu już o wymaganiach gry czy innych uprzykrzających życie pierdółkach) to Maska Zdrajcy bije na głowe swojego poprzednika. Większość z was uważa, że Bioware, Obsidian oraz Atari nie przemyśleli wielu spraw robiąc Nwna. To klasy są źle wyważone, to niektóre czary i atuty są przegięte itp itd. Zastanawia mnie więc fakt jak większość z was zareaguje na nowe klasy bądź też rasy dostępne w nowym dodatku. Nie będę już wspominał o nowych czarach, które z tego co widziałem (a jest ich ok 50) są przegięte. Mianowicie mamy na serwerze takich co twierdzą iż mag jest przegięty, to co zrobili z magami w Masce świadczy o tym, że twórcy przemyśleli jednak sprawę i postanowili ... wzmocnić magów Very Happy Mianowicie będą dostępne dwie nowe klasy prestiżowe Mistyczny Uczony z Candelkeep oraz Czerwony Czarodziej z Thay ( może się wydawać, że ta klasa wymaga czarodzieja do wzięcia ale nie zauważyłem żeby tak było )zaczniemy od tego drugiego. Jego najważniejszymi "bonusami" jest zaledwie to, że podnosi on ST czarów, którymi włada niby nic a jednak coś. Szczerze to nawet nie rzuciło mi się w oczy nic wiecej ciekawego o tej klasie. Natomiast Uczony to już jest KOX. Dostaje on bowiem przy lvlach atuty metamagiczne ( automatycznie) na dodatek jeszcze są ulepszone w taki sposób, że zajmują odpowiednio o 1 krąg czaru mniej niż normalny atut metamagiczny. Czyli mając wzmocnione zaklęcie zajmuje nam ono miejsce o 2 poziomy wyżej, a mając atut od uczonego zajmuje on miejsce o 1 poziom wyżej, czyli możemy się spodziewać wzmocnionego Plugawca Twisted Evil tak samo jest z maksymalizacją, od teraz zmaksymalizowana większa burza pocisków będzie na 8 kręgu a nie na 9. Ciekawe jak się to będzie miało w rzeczywistości Wink Po za magami Obsidian postanowili wzmocnić i tu kolejny szok ( Ving trzymaj się krzesła Wink ) Kapłanów. Zrobili klasę mnicha połączonego z kapłanem, Święte Pięści czy jakoś tak Smile Jak już nazwa wskazuje postać ma być kapłanem walczącym wręcz, postać ta awansuje w poziomach czarów i na dodatek zbiera te same atuty co mnich, przyspa i inne. Po za tym mając mnicha to się kumuluje Razz Ok tyle na temat tych klas. Widziałem, że zrobili jeszcze dwie ale moim skromnym zdaniem nic nadzwyczajnego Razz Pomijając już klasy zahaczymy o rasy. Twórcy Maski Zdrajcy postanowili zrobić coś na zasadzie połączenia żywiołaka z człowiekiem i tu się zastanawiam czy pojawi się odp na TK i zaskok i odpowiednie dla danego żywiołu niewrażliwości. To tyle co zapamiętałem z tego krótkiego opisu co przeczytałem ale jak coś mi się przypomni to dopisze. W sumie zastanawia mnie teraz co wy na to ? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bobi Wan Kenobi dnia Wto 19:38, 25 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edek Mily
Obywatel Acheron



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:16, 25 Wrz 2007    Temat postu:

hehe bede musiał sobie załatwic ten dodatek Very Happy Very Happy Very Happy.
A ja na to teraz by znieść na seriwe ograniczenia dla magów i kapłanów w zwiąsku z czarami bo są za słabi Razz Razz.

pozdro i do zobaczenia na serwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Śro 6:21, 26 Wrz 2007    Temat postu:

I po raz kolejny widać że nie myślą przyszłościowo wydawcy gry. Za miast nowych klas ( ciekawych ale uważam nie na tyle by to było ważniejsze ) grze trzeba poprawić sporo krytycznych błędów które ograniczają znacznie rozgrywkę sieciową ot choćby mapy terenów zewnętrznych w stylu lasy, łąki etc. czy głupawe rozwiązanie pojawiania się postaci na lokacji nim graczowi ją wczyta. Nie rozumiem jak w pogoni za kasą można być tak ślepym Razz



Jak na razie zawiedziony i rozczarowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:26, 26 Wrz 2007    Temat postu:

witia1 napisał:
I po raz kolejny widać że nie myślą przyszłościowo wydawcy gry. Za miast nowych klas ( ciekawych ale uważam nie na tyle by to było ważniejsze ) grze trzeba poprawić sporo krytycznych błędów które ograniczają znacznie rozgrywkę sieciową ot choćby mapy terenów zewnętrznych w stylu lasy, łąki etc. czy głupawe rozwiązanie pojawiania się postaci na lokacji nim graczowi ją wczyta. Nie rozumiem jak w pogoni za kasą można być tak ślepym Razz



Jak na razie zawiedziony i rozczarowany.


Jeśli dobrze pamietam, to od początku Obsidian nie zakładał dużego nacisku na grę sieciową, bardziej sie skupili na zrobieniu dobrej kampanii...
A edytor w NWN2 daje tak olbrzymie możliwości że teraz można tam zrobić praktycznie wszystko.

Grał ktoś w NWN2 w sieci? Jakie wrażenia? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Śro 11:19, 26 Wrz 2007    Temat postu:

Obsidian wstępnie zapowiadał następcę godnego baldura ( cóż tu już czułem że przesadzają Razz ) i grę grywalną sieciowo, tyle że im bliżej było do premiery tym więcej pogłosek z czym to nie zdążą i że gra sieciowa schodzi na dalszy plan. A szczerze mówiąc jak można pisać o grze mającej móc stanąć do walki o graczy z Lineage, WoW czy GW nie mając multi. Owszem w jednym może i mieli rację że znajdą się na rynku RPG dzięki fabule, tyle że czasy RPG singleplayerowych mijają tak na prawdę i czas z tego sobie zdać sprawę ale to raczej nie rozważania dla nas graczy tylko na listy do Obsidianu xDD W końcu jak długo NWN 1 było/jest w sprzedaży, dzięki multi właśnie, które wcale genialne nie jest.

Choć zawsze pozostaje nadzieja w graczy, nawet jeśli Obsidian nie zamierza się poprawić to za pewne z czasem wyjdą usprawnienia pewnych problemów stworzone przez społeczność graczy, tyle że na to będzie trzeba poczekać dłużej niż by się chciało xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bobi Wan Kenobi
Obywatel Acheron



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jedi Temple

PostWysłany: Śro 17:01, 26 Wrz 2007    Temat postu:

W sumie to się zgadzam, że gra ma niedociągnięcia ale z drugiej strony jaka gra ich nie ma??Nie grałem w NWN2 sieciowo więc nie będę się wypowiadał co do tej rozgrywki. Fakt faktem single RPG przestaje mieć znaczenie ale mimo to są jeszcze ludzie, którzy z miłą chęcią odpalą sobie jakąś grę tylko po to żeby przejść kampanie. Co do bycia następcą BG to no ten tego uważam, że dużo pomysłów jest żywcem wzięte z Baldurs'a, tylko troszkę ulepszone. Zresztą nie można skreślać tytułu dlatego, że nie można swobodnie pograć na multiplayerze, czy też dlatego, że gra ma sporo niedociągnięć. Wystarczy spojrzeć na inną grę ze "stajni" Obsidianu. Mianowicie Star Wars KoTOR 1 czy 2 nie gra roli. W te tytuły grało się wyśmienicie, a żadna z części nie posiadała trybu multi. Ale wracając do NWN 2 to czas pokaże czy zaczęli coś poprawiać aby gra była bardziej wszechstronna niż jest do tej pory Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skaybay
Skrypter



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Śro 17:20, 26 Wrz 2007    Temat postu:

KotOR 1 stworzył Bioware! Heretyku! Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edek Mily
Obywatel Acheron



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:28, 26 Wrz 2007    Temat postu:

O rany żeby tak sie pomylic kto wydał KotOR 1 i 2 to jest przesada Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RIK
Obywatel Acheron



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WIECZNOŚCI

PostWysłany: Śro 19:35, 26 Wrz 2007    Temat postu:

;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bobi Wan Kenobi
Obywatel Acheron



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jedi Temple

PostWysłany: Śro 20:36, 26 Wrz 2007    Temat postu:

ok sorki zwracam honory ale 2 już jest z obsidianu. nie musicie się już tak bulwersować Wink To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że bioware nie radzi sobie bez obsidianu Wink bo śmiem twierdzić, że KoTOR 2 był lepszy od 1 i tak samo jest z nwnem ( z wyjątkiem tego multi, którego się tak wszyscy czepiają)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skaybay
Skrypter



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Czw 4:44, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Heretyk! Burn the witch! KotOR 1 był lepszy! 2 nie umywa sie pod zadnym wzgledem do tego arcydziela! Nie wspomne nawet o wycietych elementach,niedopracowaniu,urwanej linii fabularnej i żałosnym zakonczeniu.
Dopoki team gizka nie wyda Restoration Patcha KotOR 2 jest w moich oczach wersją beta i tyle! Evil or Very Mad
No dobra,niedopracowanie to wina LucasArtsa,ale tak czy inaczej historia Wygnanej nie umywa sie do legendy Revana,2 jest lepsza tylko jesli chodzi o mechanike,co trzeba przyznac Obsidianowi.[oznaczanie pustych skrzynek,rozbudowany warsztat/labolatorium,nowe atuty i klasy prestizowe]
Ale nie robmy offtopu,jesli sie nie myle to temat o NWN2 ^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bobi Wan Kenobi
Obywatel Acheron



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jedi Temple

PostWysłany: Czw 5:49, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Dokładnie Skaj temat o Nwn2. Ale tu masz racje co do KoTOR 1. Zapomniałem dodać w poprzednim poście, że nie chodziło mi o fabułe porównując te dwie gry Wink Ale tak czy siak obie gry były bombastyczne Very Happy Tak samo jest z nwnem obie części są wypas po pachy zależnie jedynie pod jakim kątem je oceniać. Mimo wszystko nie mogę się doczekać Maski bo już dawno nie grałem w nic o dobrej fabule i mam nadzieję, że się nie zawiodę Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:49, 27 Wrz 2007    Temat postu:

A ja nie grałem w KotORa1 w ogóle, a 2 mnie znudziła i nie udało mi sie jej dokończyć Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 18:26, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Kotor to gra o walce dobra ze złem, która wykorzystuje i powiela schemat wykorzystany przez Lucasa w filmach. Jest dokładnie tak samo jak tam - bohater, który jest nikim szkoli się na rycerza, odkrywa mroczny sekret własnego pochodzenia, poznaje przy tym całą zgraję unikatowych postaci i dowiedzą niesamowite i zapierające dech w piersiach lokacje, napotyka na swej drodze społeczeństwa i kultury tak obce, że aż cudowne, a to wszystko przy akompaniamencie dobrze dobranej muzyki, strzałów z blastera i buczenia świetlnego miecza. Tą grę można pokochać albo od razu się nią znudzić.

witia1 napisał:
Owszem w jednym może i mieli rację że znajdą się na rynku RPG dzięki fabule, tyle że czasy RPG singleplayerowych mijają tak na prawdę i czas z tego sobie zdać sprawę ale to raczej nie rozważania dla nas graczy tylko na listy do Obsidianu xDD W końcu jak długo NWN 1 było/jest w sprzedaży, dzięki multi właśnie, które wcale genialne nie jest.


Oczywiśie, że znaleźli się na rynku gier dzięki fabule, tak samo jak hitem stał się Gothic - dzięki temu samemu. Porównanie jak najbardziej trafne, bo Gothic zrobiono na przestarzałym silniku, wykorzystano przedziwne sterowanie, wszystko w tej grze wisi na skryptach. Nie ma trybu multi. Mimo to jest hitem, a jest nim z dwóch powodów - bo ma zachwycającą fabułę i jest dopracowany w wielu szczegółach. A oba te powody mają jedną prostą przyczynę - gra była robiona przez fanatyków, którzy chcieli, żeby zwyczajnie była dobra. Którzy mieli wizję. Którzy czuli tę historię, którą opowiedzieli.

Nie wydaje mi się, żeby rynek gier singlowych umierał dlatego, że multiki wypierają single i są lepsze. Po prostu łatwiej jest zrobić HnSa na sieć, bo nie potrzebna jest fabuła. Nie trzeba się zastanawiać, dlaczego coś się dzieje, nie trzeba niczego uzasadniać. Popatrzcie na gry sieciowe. Są o niczym. Są o niczym, ale mogą być takie, bo życie tym grą nadają nie fikcyjni NPC, ale gracze, których jest tam mrowie. To są bohaterowie tej gry i dlatego te gry cieszą się popularnością, mimo, że nie włożono w ich stworzenie nawet połowy wysiłku, jaki trzeba włożyć w stworzenie porządnej kampanii.

Rynek gier singlowych upada, bo nikomu nie chce się wkładać ogromu pracy w projekt, który zarobi tyle samo przy dziesięciokrotnie mniejszym nakładzie pracy jeśli zaopatrzy się go w multiplayer.

Prawdopodobnie nikt z Was nie grał nigdy w Betrayal at Krondor. Polecam, choć podejrzewam, że zniechęcą Was pierwsze screenshoty. To jest gra sprzed 20 lat. Ma grafikę 3D, ale postacie są teksturami, system walki jest skomplikowany i turowy.

Polecałam Wam już Anachronox. Różnież gra stworzona przez fanatyków, w mojej opinii cudowna kampania otwarta na sequel, który nigdy już nie powstanie.

Gry singlowe mają dla wydawców jedną wadę - są jak książka. Muszą być dobre, żeby się sprzedać i przynoszą jednorazowy zysk. Ale nigdy nikt nie powiedział, że są gorsze. Większość sieciówek to chłam, zalewające rynek szambo. Błyszczące i kolorowe, ale nadal szambo. Ludzie w nie grają, bo mogą tam spotkać innych graczy, i takie gry jakoś przędą.

Większość singlów z kolei jest zwyczajnie kiepska. Zaczęło się od tego, że Troika wydała kiepściutką Świątynię pierwotnego zła i jednocześie pojawił się Lionheart. Potem było cały czas na tym samym poziomie, na tym tle wyróżnił się jedynie Gothic, Kotor i Morrowind. Gothic, bo miał nowe podejście do RPG, pozwałam graczowi na sporo rzeczy i realizował pewną konsekwencję. W tej grze można było używać zdrowego rozsądku, żeby rozwiązywać zadania (żukiem przejdę pod dziurą w murze). Morrowind, bo dwał dostęp do świata wielkiego i teoretycznie nieograniczonego, a do tego obcego i pozwalał się zanurzyć w obcej, cudownej kulturze. O Kotorze pisałam na początku.

Poza tym w Singlach jest pustka. Nie ma nic ciekawego, nic w co chciałabym zagrać.

Wiążę niejakie nadzieje z działaniami CDProjektu, ale coraz mniejsze. Po zapoznaniu się z materiałami o grze dochodzę do wniosku, że to będzie ładniejszy i lepiej zaanimowany Diablo. Trailer, który zapiera dech w piersiach zrobili nie ludzie z CDProjektu, a koleś od Katedry - ten film nie mówi nam zatem nic o samej grze...

Jest też FO3, na który czekałam dziesięć lat. ale co zrobi z nim Beth, trudno orzec... Na pewno chcę zagrać, ale przewidywania są różne.

Jednym zdaniem: Producenci przedkładają gry sieciowe nad singlowe, ponieważ tworząc sieciówkę poświęcają mniej i przedłużają żywotność tytułu, a co za tym idzie zwiększają dochód, zaś powstające single są robiona na szybko i bez serca, przez co są nijakie i miałkie, a zatem niegrywalne.

To, że NWN pojawił się na rynku niedorobiony to wynik układów i machinacji wewnętrzych studia - producent pogania, twórcy sie spieszą i robia błędy. Wychodzi dodatek i w nim łatka, a będzie tego więcej, to prawie tak naturalne jak żółknące liście za naszymi oknami. To, że w dodatku jest niedorobiona mini kampania dodatkowa pełna błędów, że dodatkowe klasy są nieprzemyślane i momentami bez sensu - ba, było do przewidzenia.

Napisałam dużo i nie na temat... podobnie jak przedmówcy. Po prostu nie zgadzam się z opinią zanikającego rynku gier singlowych, a już na pewno nie mam ochoty się z tym godzić.

Tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Timo.
Gość






PostWysłany: Czw 18:42, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Justyna ty piszesz w jakis czasopismach dotyczacych gier...opiniowanie itp?
Jak nie to powinnas sprobowac!!!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Offtop Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin