Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podstawowwe informacje dla poczatkujacych!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Postacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n1un13k
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 13:52, 13 Mar 2007    Temat postu: Podstawowwe informacje dla poczatkujacych!

1.

Płeć. Ta opcja chyba nie wymaga większego wgłębiania się w jej tajniki, wady i zalety Wink. My wybierzmy kobietę.
2.

Rasa. Ta opcja wymaga chwili namysłu. Wszystko to, co powinniście wiedzieć o każdej rasie znajdziecie w Podstawach D&D. Każda ma swoje zalety jak i wady. Dla początkujących najodpowiedniejszy jest chyba Człowiek, (który nie ma swoistych premii rasowych, po za tą, że na pierwszym poziomie dostaje dodatkowy atut i 4 punkty umiejętności, a na każdym kolejnym jeden punkt umiejętności, ale nie ma też kar, czyli wad) aczkolwiek nie jest to jednak regułą. Być może macie już swoją ulubioną rasę, więc kierujcie się głównie swoimi upodobaniami. Nie zapominajcie przeczytać również opisu pojawiającego się obok, bardzo przyzwoicie opisującego każdą rasę.

3.

Portret. Pozornie sprawa mało istotna, jednak naprawdę również wymaga głębszego przemyślenia. Portret bowiem będzie nam się kojarzył z wyglądem postaci, a co ważniejsze, będziemy zmuszeni oglądać go przez około 60 godzin (bo tyle trwa podstawka do NWN, jeśli zaś chcecie przejść jeszcze dodatki tą samą postacią doliczcie sobie jeszcze około 40 godzin). Tak więc zdajemy się na swój gust. I nie bierzcie portretu krasnoluda dla Człowieka, czy Elfki Wink. Dodatkowe portrety można ściągnąć m.in. z naszej strony. Zapraszam tutaj.

4.

Klasa. Tutaj musimy zatrzymać się nieco dłużej. Jest to moment najważniejszy dal naszej postaci jak i późniejszej gry. Poszczególne klasy sporo się od siebie różnią. Niektóre są łatwiejsze w prowadzeniu, inne trudniejsze. Dla początkujących radzi się zwykle Wojownika, ponieważ jest to faktycznie prawdziwa maszyna do zabijania. Wybierając tę postać nie powinno mieć się większych problemów. Aczkolwiek gra taką postacią po pewnym czasie staje się monotonna i nudna, także ja radziłbym wybrać coś nieco innego. Np. taki Czarodziej, czy Czarownik na początku jest bardzo trudny w prowadzeniu. Praktycznie przy każdym spotkaniu z liczbą przeciwników większą niż trzy pada nieżywy na ziemię. Ma jednak do pomocy chowańca, a już od około 7 –8 poziomu staje się silnym przeciwnikiem dla innych. Gra postacią czarującą jest przyjemna i nie nudzi się, ponieważ praktycznie co poziom dostajemy nowe czary, które wypadałoby sprawdzić w praktyce. Równie ciekawy, ale jeszcze cięższy w graniu jest Łotrzyk. Gra nim się strasznie ciężko, ale sprawa bardzo się ułatwia po przyłączeniu towarzysza (najlepiej Wojownika). Ale gra Łotrzykiem w pojedynkę jest przeznaczona wyłącznie dla hardcorowców Wink. Klas jest duże i jest w czym wybierać. Podobnie jak w wypadku ras radzę zwrócić szczególną uwagę na opis klasy pojawiający się obok. Jeśli mamy zainstalowany któryś z dodatków (Shadows of Undrentide lub Hordes of the Underdark) i jeśli mamy zamiar dodać później klasę prestiżową jest to odpowiedni moment, aby zastanowić się, jaka klasa to będzie. W tym przypadku znowu potrzebne jest przestudiowanie ramki obok, a szczególnie punktu wymagania (jak na screenie poniżej), który powinniśmy nawet zapisać sobie gdzieś na kartce. Warunki te muszą być spełnione, aby móc awansować w wybraną klasę. My wybraliśmy Łowcę z zamiarem późniejszego awansu w Mistycznego Łucznika.

5.

Charakter. Tutaj kierujemy się głównie upodobaniami, lub obowiązkami, które musimy spełnić (np. Czarny Strażnik musi mieć charakter dowolny zły). Jest jeszcze opcja zalecane, z której możemy skorzystać. Podpowiada nam od razu, który charakter najlepiej pasuje do naszej klasy i rasy. Trzeba jednak wspomnieć, że nigdy nie poleci nam charakteru złego. Niektóre klasy mają konkretne wymagania co do charakteru. Paladyn np. musi mieć charakter Praworządny. I tu w czasie gry musimy uważać, aby nie stał się chaotyczny czy też neutralny, ponieważ opcja awansu w paladyna zostanie zablokowana. My wybieramy Chaotyczny Dobry.

6.

Cechy. Jest również bardzo ważna opcja. Cechy (atrybuty) muszą być przemyślnie i odpowiednio dodane. Również zdajemy się na lekturę informacji cech w ramce obok. Tutaj początkujący zdecydowanie powinni wziąć opcję zalecane. Dla każdej klasy i rasy ważne jest coś innego. Np. Wojownik potrzebuje dużej siły i kondycji, Czarodziej inteligencji, Czarownik charyzmy, Łotrzyk zręczności, Kapłan i Druid mądrości, zaś np. Bard praktycznie prawie wszystkiego po trochu. Ja dodałem punkty następująco, zwracając uwagę na to, że Łowca potrzebuje dużej zręczności. Ponadto musiałem pamiętać, że muszę mieć modyfikator +1 (to te wartości w nawiasach, więcej o nich w Podstawach D&D) do inteligencji, aby później móc rzucać zaklęcia jako Czarodziej, co jest potrzebne do awansu w Mistycznego Łucznika.

7.

Profile. Tutaj decydujemy o profilu danej klasy. Jak zwykle obok znajdziemy informacje, lecz tym razem ubogie, o tym, czym dany profil się cechuje. Wybierając któryś decydujemy o tym, jak będą dodawane punkty umiejętności i atuty przy każdym awansie, gdy naciśniemy opcję zalecane, a także jak komputer przydzieli nam „startowe” punkty umiejętności i atut. Jeśli chcemy sami rozdać powyższe zdolności naciskamy opcję Konfiguracja profili. My mając na uwadze Mistycznego Łucznika bierzemy profil Strzelec Wyborowy.


8.
Modyfikacje. Ostatni punkt. Nie jest on już taki ważny jak poprzednie. Ustalamy tu m.in. wygląd, wiek, imię i głos swojego bohatera. Możemy również wpisać bóstwo. Jest to niestety tylko taki „bajer”, gdyż nie ma to nic wspólnego z dalszą rozgrywką. Jeśli chodzi o sam wygląd możemy wybrać twarz, tatuaż, kolor włosów i skóry. No i jeszcze oczywiście tuszę (nigdy nie grałem grubym ;]). Mamy już gotową, oryginalną, a co najważniejsze naszą postać. Możemy więc zacząć właściwą rozgrywkę.


cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
milamber
Gość w Maleear



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:13, 13 Mar 2007    Temat postu:

Bardzo dobra robota Smile Chodź wydaje mi się że czas włozony w to można było przeznaczyć na coś wazniejszego Smile Każdy umie czytać więc poradzi sobie ze stworzeniem postaci Very Happy Ale i tak wielkie brawa za trud włożony w tego posta Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:16, 13 Mar 2007    Temat postu:

milamber napisał:
Bardzo dobra robota Smile Chodź wydaje mi się że czas włozony w to można było przeznaczyć na coś wazniejszego Smile Każdy umie czytać więc poradzi sobie ze stworzeniem postaci Very Happy Ale i tak wielkie brawa za trud włożony w tego posta Smile


Mi sie wydaje, patrząc na postacie graczy, że takie coś przyda sie wielu osobom. To dopiero pierwsza część, dopiero w nastepnych postach zacznie sie "hardcore".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall
Obywatel Acheron



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:03, 13 Mar 2007    Temat postu:

Dlaczego elf , łucznik, ma zręczności tylko 16? po co mu 10 charyzmy? no, może cieszysz się jak cię lubią, ale 14 słity, to już dewiacja Smile
Tak wogóle ta postąc jest śrenio skuteczna, ale przejść grę nią chyba można


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
milamber
Gość w Maleear



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:37, 13 Mar 2007    Temat postu:

Tutaj cechy były najmniej ważne akurat -.-""" 10 charyzmy żeby jakoś wyglądała postać(wiem że niektórzy dadzą 3 statystyki na 8 byle zrobić większego koksa). 14 siły dla obrażeń. 16 zwinności to chyba wiesz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:37, 13 Mar 2007    Temat postu:

Da się taką postacią przejść gre, na serwer też moze być. Bo szczerze mówiac miedzy 16 a 18 w ostatecznym rozrachunku niewielka różnica. Modyfikator mniejszy o 1 tylko, da sie przeżyć Wink Tak jak niu napisał, dał zalecany gdy tworzył postać, a nwn z założenia jest RPG dlatego rozdaje do wszystkich cech po trochu Wink

14 siły tak jak milamber napisal, do obrażeń Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n1un13k
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 20:21, 13 Mar 2007    Temat postu:

no wlasnie dlaczego 14 a nie np 15 albo 13 ? juz odpowiadam:
bo maja 13 sily masz mozliwosc wybrania poteznego ataku a koszt podniesienia z 13 na 14 jest niewielki ale dizeki temu dostaniemy 1 wiecej do dmg!
dlatego ma 16 zrecznosci bo koszt podniesienia jej do 18 jest spory lepiej dac to w kondycje czy cos innego!
a tak szczerze mowiac to sa zalecane cechy xP xP xP
najwazniejsze jest to ze gdy robicie postac musicie myslec z przyszloscia!
dzis podczas tych dueli pod archeon slyszalem dziwne komentarze! "mam slaba bron " nie ma to wiekszego znaczenia! wazniejsze jest wybor klasy broni do swoejej postaci!
np ja robie paladyna z mistzrem broni wiec wybralem rapier minmo tego ze ma tylko 1k6 dmg ale za to szanse na krytyk ma 18-20 bez niczego! z ostroscia i po tym jak zdobede wreszcie 7 lvl mistrza broni ten krytyk bedize 10-20 x3 teraz lapiecie o co biega ?

EDIT:
mam pyatnie...
1. co byscie woleli miec 40 sily zamiast 30 czy zwiększony mnoznik krytyka i ostrosc w broni ?
2. albo duzo kp i duzo odpornosci ale malo kondycji czy duzo kondycji a malo kp i sale odp

EDIT2:
jesli macie jakies pytania odnosnie konkretnych klas, sytacji to slucham...
postaramy sie odp na wszytkie pytania w miare mozliwosci oczywiscie
pozdrawiam wasz wieznie pijany niuniek xP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall
Obywatel Acheron



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:25, 14 Mar 2007    Temat postu:

Łucznik nie zadaje obrażeń od siły,wogóle. Przy strzelaniu z łuku siła nie jest brana pod uwagę,wystarczyło by 8 żeby uniesć łuk. Zręczności łucznik powinien mieć 20, bo to jego podstawowa cecha. Co do mądrości i inta to ok. czary kapłańskie i możliwość wyboru mistyka. Charyzma, decyduje o odbiorze postaci przez otoczenie, to cecha siły woli i osobowości a nie wylgądu, przynamniej nie urody, może czaru osobistego. Jak postać ma ładnie wyglądać, to trzeba dać jej kolorowe ciuchy i ładną fryzurę Smile
Tylko to miałem na mysli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n1un13k
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 7:38, 14 Mar 2007    Temat postu:

Gall napisał:
Łucznik nie zadaje obrażeń od siły,wogóle. Przy strzelaniu z łuku siła nie jest brana pod uwagę,wystarczyło by 8 żeby uniesć łuk. Zręczności łucznik powinien mieć 20, bo to jego podstawowa cecha. Co do mądrości i inta to ok. czary kapłańskie i możliwość wyboru mistyka. Charyzma, decyduje o odbiorze postaci przez otoczenie, to cecha siły woli i osobowości a nie wylgądu, przynamniej nie urody, może czaru osobistego. Jak postać ma ładnie wyglądać, to trzeba dać jej kolorowe ciuchy i ładną fryzurę Smile
Tylko to miałem na mysli

zastanow sie czym jest lucznik bez min 13 sily (potezny atak) a 14 po to bo na poczatku nie warto chodzic z lukiem... wiekszy i skuteczniejszy dmg zadasz mieczem! z reszta nie ktorzy robia lucznikow w ciezkich zbrojach, przynajmniej na poczatku wiec sila sie przyda aby uniesc to gowno! proste
co do inteligecji to 13 wystarczy zeby zrobic wyspecjalizowanie i miec troche ptk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall
Obywatel Acheron



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:46, 14 Mar 2007    Temat postu:

Po co ci potężny atak przy strzelaniu z łuku? Jesli wybierasz jako podstawową cechę zręczność, to od razu prosi się o finezję.
Ciężką zbroję nosi się do czasu gdy premia od zręczności przekroczy 8. Jeśli byś na początku dał 16 zręki, to większą część gry przełaził byś w ciężkiej zbroi. Co do inteligencji, przecież do niej nie miałem żadnych uwag. Akura, tak się składa że grywam postaciami zręcznościowymi,więc mniej więcej mogę coś na ten temat napisać.
Ale, przecież ja nie twierdzę, że twoja postać jest do niczego, zwyczajnie napisałem tylko, że ja bym zrobił ją inaczej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:39, 14 Mar 2007    Temat postu:

Gall napisał:
Łucznik nie zadaje obrażeń od siły,wogóle. Przy strzelaniu z łuku siła nie jest brana pod uwagę,wystarczyło by 8 żeby uniesć łuk. Zręczności łucznik powinien mieć 20, bo to jego podstawowa cecha. Co do mądrości i inta to ok. czary kapłańskie i możliwość wyboru mistyka. Charyzma, decyduje o odbiorze postaci przez otoczenie, to cecha siły woli i osobowości a nie wylgądu, przynamniej nie urody, może czaru osobistego. Jak postać ma ładnie wyglądać, to trzeba dać jej kolorowe ciuchy i ładną fryzurę Smile
Tylko to miałem na mysli


No to czas Gall troche czasu spędzić nad właściwościami łuku i dowiedzieć sie tego i owego Wink

Oczywiście że łucznik MOŻE strzelając z łuku zadawać obrażenia związane z modyfikatorem siły Wink Otóż łuk (nie wiem jak z kuszą bo nigdy nie używałem) ma taką interesującą właściwość jak Potężny x gdzie x jest liczbą Wink Oznacza to, że do obrażeń postać dodaje swój modyfikator siły, chyba, że jest on większy od x, wtedy dodaje x.

Czyli z łukiem o właściwości potężny 3:
postać o modyfikatorze siły 1 - dodaje 1 do obrazeń
postać o modyfkatorze siły 2 - dodaje 2 do obrażeń
postac o modyfkiatorze siły 3- dodaje 3 do obrażeń
postać o modyfikatorze siły 4 - dodaje 3 do obrażeń
i potem niezależnie od tego ile ma siły dodaje się 3.
Oczywiscie są też łuki z poteżny 6 czy 9 i wtedy maksymalny mod z siły to 6 lub 9 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall
Obywatel Acheron



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:53, 14 Mar 2007    Temat postu:

Modyfikator +3 można osiągnąć zwiększając siłe do 16 za pomocą czarów, ktrymi łowca dysponuje.
A o czymkowiek +9 na tym serwerze, to ja nie słyszałem. Łuku poteżnego +3, szczerze mówiąc, też tu nie widziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:04, 14 Mar 2007    Temat postu:

Każdy łuk refleksyjny ma właściwość potężny... i to nie jest łuk +3 czy +9. Bo np. łuk refleksyjny +2 ma właściwości:
Premia do ataku +2
Potężny 4

I są takie łuki na module...

Edit: A mógłbyś mnie oświecić jakimi to czarami łowcy chciałbyś zwiększyć swoją siłe?? Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
milamber
Gość w Maleear



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:10, 14 Mar 2007    Temat postu:

Cytat:
Jesli wybierasz jako podstawową cechę zręczność, to od razu prosi się o finezję.


Jeśli używasz łuku to i tak premia do ataku bierze się z zwinności. Finezja w walce jest niepotrzebna Smile Łucznik z 8 czy 10 siły będzie walić max 20 obrażeń Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n1un13k
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 22:19, 14 Mar 2007    Temat postu:

milamber napisał:
Cytat:
Jesli wybierasz jako podstawową cechę zręczność, to od razu prosi się o finezję.


Jeśli używasz łuku to i tak premia do ataku bierze się z zwinności. Finezja w walce jest niepotrzebna Smile Łucznik z 8 czy 10 siły będzie walić max 20 obrażeń Razz

tak ? wiec dlaczego moja kaktus ponad 30 ? a tak wogole to na poczatku myslisz ze wezmiesz fiznezje, strzal z bliska ulbiona brona i kytyka na raz ?
nie zapominajcie ze inaczej robie sie postaie na arenie niz na serverze !!
EDIt:
Cytat:
Modyfikator +3 można osiągnąć zwiększając siłe do 16 za pomocą czarów, ktrymi łowca dysponuje.

wlasnie bardzo mnie to ciekawie jak z 8 podniesiesz na 16 i to spelami lowcy ? malo tego mowimy i low lvleach?!?!?! czekam na odp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Postacie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin