Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ankh

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Propozycje zmian
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elerian
Obywatel Acheron



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LotD

PostWysłany: Wto 10:08, 21 Sie 2007    Temat postu: Ankh

Taka nie zmiana, lecz propozycja nowego itemu.
Zapewne ktoś kojarzy, z Warcrafta III: używało się do tego, by bohater tuż po śmierci odradzał się w tym samym punkcie. Byłoby to dosyć... Przydatne. Zwłaszcza, gdy umieramy w miejscu cholernie trudno dostępnym. Zasada prosta - wskrzeszony może w tym czasie uciekać. Oczywiście, item byłby drogi - przykładowo 10k, albo nawet 100k za sztukę (tę lepszą jakościowo). I znikałby po wskrzeszeniu.
A jak zrobić?
Wystarczy zwykły item o tagu "Ankh" i mamy następujący ustęp w skrypcie "OnDeath":
(tam, gdzie standardowo jest linijka
Cytat:
DelayCommand(2.5, PopUpGUIPanel(oPlayer,GUI_PANEL_PLAYER_DEATH));
Tam wstawiamy następujące:
Cytat:

object item = GetFirstItemInInventory(oPlayer);
while(GetTag(item)!="Ankh" && GetIsObjectValid(item)) {
item = GetNextItemInInventory(oPlayer);
}
if(GetTag(item)=="Ankh") {
DelayCommand(5.0, ApplyEffectToObject(DURATION_TYPE_INSTANT, EffectResurrection(), oPlayer, 1.0));
DestroyObject(item);
}
else
DelayCommand(2.5, PopUpGUIPanel(oPlayer,GUI_PANEL_PLAYER_DEATH));

U mnie działa Razz
I jeżeli już chcemy rozróżniać dobrej jakości/złej jakości Ankh - już powinieneś sobie Ving poradzić Razz

EDIT:
Skrypt da radę nieco zoptymalizować, oto wersja następna:
Cytat:

object item = GetItemPossessedBy(oPlayer, "Ankh");
if(GetIsObjectValid(item)) {
DelayCommand(5.0, ApplyEffectToObject(DURATION_TYPE_INSTANT, EffectResurrection(), oPlayer, 1.0));
DestroyObject(item);
}
else
DelayCommand(2.5, PopUpGUIPanel(oPlayer,GUI_PANEL_PLAYER_DEATH));


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Elerian dnia Wto 13:35, 21 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:41, 21 Sie 2007    Temat postu:

Mhm, kiedys o tym myślałem, ale uznałem że moze byc troche za fajny taki item Smile
No i co do Twojego skryptu, nie warto pisać samemu funkcji sprawdzającej czy mamy danym item, wystarczy funkcja HasItem którą otrzymujemy includując "nw_i0_plot", a przynajmniej w lexiconie piszą że wydajniej jest jej uzywac niz pisac samemu, wiec tego sie trzymam Wink

W kazdym razie ja narazie modu ine ruszam, dopiero we wrzesniu, musze sie wziac za analize...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elerian
Obywatel Acheron



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LotD

PostWysłany: Wto 13:23, 21 Sie 2007    Temat postu:

Tak, ok, możemy sprawdzić, czy mamy ten item, ale co zrobić, aby znikał? Aby to był tylko ten jeden konkretny? Razz
Who cares, działa Razz
EDIT:
Sprawdzałem, jak działa ta funkcja. W naszym przypadku możemy nieco uprościć skrypt. Zaraz go umieszczę.
EDIT2: Ach, studenciach... Ja również słodkiego życia miał nie będę, matura nadchodzi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Timo
Obywatel Acheron



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:14, 21 Sie 2007    Temat postu:

Pomysl fajny ale u nas nie wypali....
Z tego co wiem to odradzaja sie tylko niskie lvl ktore na ogol nie maja daleko do miejsc w ktorych exp.
Gdybys mial 38 lvl i padl powiedzmy na pajakach (gdzie droga daleka) to napewno sie nie odrodzisz tracac przy tym mase uzbieranego expa i dodatkowo "odrobinke" zlota Cool
Chyba ze Ving zrobi tak ze po odrodzeniu przez taki item nie bedzie sie tracilo kasy i exp-a.....ale to juz chyba za duzo:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:43, 21 Sie 2007    Temat postu:

Umm, wlasnie o taki przedmiot Elerianowi chodziło. Gracz ginie, znika mu Ankh i po 5 sekundach zostaje automatycznie wskrzeszony (nie odrodzony).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 19:44, 21 Sie 2007    Temat postu:

Hmm, wszystko super, ale taki item kosztowałby zaledwie 32000, bo nie można większego kosztu dać itemowi, który nic nie robi. Oczywiście kupno tego itemu mozna zrobić w konwersacji, co spowoduje że cena będzie dowolna.
Widzę, Ving, że się wahasz. no to podpowiem Ci jak taki item uwalić tak, żeby jego używanie było trudne. To jest amulet Ankh, więc niech będzie amuletem. Trzeba go mieć na sobie, na szyi, żeby zadziałał.
Dadatkowe fabularne uwalenie - taki przedmiot, przygotowany zapewne przez kapłanów w wielkim trudem i przy użyciu niesamowicie rzadkich składników ma jedno zadanie. Kiedy ten kto go nosi umrze, amulet przywraca go do życia (z połową HP, żeby nie było zbyt miodnie, ale też żeby nie dawał zwykłego wsk (1HP) bo zaraz mnie znów zabiją)
Oczywiście zamiast itemu to mogłoby być błogosławieństwo, albo silne kapłańskie zaklęcie - wtedy starczy zamiast itemu zmienić zmienną na DB. To rozwiązanie choć wydaje się mniej cool, jest lepsze. Dobrze byłoby, gdyby nie dało się zaopatrywać w 60 ankh naraz, a użycie zmiennej powoduje, że nie można kupowac róznymi postaciami i przekazywać sobie tych Ankh. Alternatywnie można zrobić ten item tak jak pierścień teleportacji - sprawdzić czy ktoś go ma w konwersacji, jak ma nie sprzedawać, jak nie ma, można mu sporzedać - a przedmiot jest nieupuszczalny. To jest cool, bo naprawde ma się ten item w reku, a przy okazji można uwalić tych, co oszukują smierć przez to, że to będzie amulet który trzeba nosić, by przed śmiercią chronił Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edek Mily
Obywatel Acheron



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:37, 21 Sie 2007    Temat postu:

Ja bym był za wprowadzeniem takiego itemu, dlatego że po serwie chodzi tylko pare osób co wsk innych, i czasami jest taka kolejkaże i w dodatku leży sie daleko że bym wolał wydac te 100k za Ankh niż czekac niewiadomo ile Razz

Pozdro i do zobaczenia na serwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Propozycje zmian Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin