|
NWN World in the Shadow Forum serwera World in the Shadow
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elerian
Obywatel Acheron
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LotD
|
Wysłany: Wto 10:08, 21 Sie 2007 Temat postu: Ankh |
|
|
Taka nie zmiana, lecz propozycja nowego itemu.
Zapewne ktoś kojarzy, z Warcrafta III: używało się do tego, by bohater tuż po śmierci odradzał się w tym samym punkcie. Byłoby to dosyć... Przydatne. Zwłaszcza, gdy umieramy w miejscu cholernie trudno dostępnym. Zasada prosta - wskrzeszony może w tym czasie uciekać. Oczywiście, item byłby drogi - przykładowo 10k, albo nawet 100k za sztukę (tę lepszą jakościowo). I znikałby po wskrzeszeniu.
A jak zrobić?
Wystarczy zwykły item o tagu "Ankh" i mamy następujący ustęp w skrypcie "OnDeath":
(tam, gdzie standardowo jest linijka Cytat: | DelayCommand(2.5, PopUpGUIPanel(oPlayer,GUI_PANEL_PLAYER_DEATH)); | Tam wstawiamy następujące:
Cytat: |
object item = GetFirstItemInInventory(oPlayer);
while(GetTag(item)!="Ankh" && GetIsObjectValid(item)) {
item = GetNextItemInInventory(oPlayer);
}
if(GetTag(item)=="Ankh") {
DelayCommand(5.0, ApplyEffectToObject(DURATION_TYPE_INSTANT, EffectResurrection(), oPlayer, 1.0));
DestroyObject(item);
}
else
DelayCommand(2.5, PopUpGUIPanel(oPlayer,GUI_PANEL_PLAYER_DEATH)); |
U mnie działa
I jeżeli już chcemy rozróżniać dobrej jakości/złej jakości Ankh - już powinieneś sobie Ving poradzić
EDIT:
Skrypt da radę nieco zoptymalizować, oto wersja następna:
Cytat: |
object item = GetItemPossessedBy(oPlayer, "Ankh");
if(GetIsObjectValid(item)) {
DelayCommand(5.0, ApplyEffectToObject(DURATION_TYPE_INSTANT, EffectResurrection(), oPlayer, 1.0));
DestroyObject(item);
}
else
DelayCommand(2.5, PopUpGUIPanel(oPlayer,GUI_PANEL_PLAYER_DEATH)); |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Elerian dnia Wto 13:35, 21 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:41, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mhm, kiedys o tym myślałem, ale uznałem że moze byc troche za fajny taki item
No i co do Twojego skryptu, nie warto pisać samemu funkcji sprawdzającej czy mamy danym item, wystarczy funkcja HasItem którą otrzymujemy includując "nw_i0_plot", a przynajmniej w lexiconie piszą że wydajniej jest jej uzywac niz pisac samemu, wiec tego sie trzymam
W kazdym razie ja narazie modu ine ruszam, dopiero we wrzesniu, musze sie wziac za analize...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elerian
Obywatel Acheron
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LotD
|
Wysłany: Wto 13:23, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, ok, możemy sprawdzić, czy mamy ten item, ale co zrobić, aby znikał? Aby to był tylko ten jeden konkretny?
Who cares, działa
EDIT:
Sprawdzałem, jak działa ta funkcja. W naszym przypadku możemy nieco uprościć skrypt. Zaraz go umieszczę.
EDIT2: Ach, studenciach... Ja również słodkiego życia miał nie będę, matura nadchodzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Timo
Obywatel Acheron
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:14, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Pomysl fajny ale u nas nie wypali....
Z tego co wiem to odradzaja sie tylko niskie lvl ktore na ogol nie maja daleko do miejsc w ktorych exp.
Gdybys mial 38 lvl i padl powiedzmy na pajakach (gdzie droga daleka) to napewno sie nie odrodzisz tracac przy tym mase uzbieranego expa i dodatkowo "odrobinke" zlota
Chyba ze Ving zrobi tak ze po odrodzeniu przez taki item nie bedzie sie tracilo kasy i exp-a.....ale to juz chyba za duzo:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:43, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Umm, wlasnie o taki przedmiot Elerianowi chodziło. Gracz ginie, znika mu Ankh i po 5 sekundach zostaje automatycznie wskrzeszony (nie odrodzony).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 19:44, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm, wszystko super, ale taki item kosztowałby zaledwie 32000, bo nie można większego kosztu dać itemowi, który nic nie robi. Oczywiście kupno tego itemu mozna zrobić w konwersacji, co spowoduje że cena będzie dowolna.
Widzę, Ving, że się wahasz. no to podpowiem Ci jak taki item uwalić tak, żeby jego używanie było trudne. To jest amulet Ankh, więc niech będzie amuletem. Trzeba go mieć na sobie, na szyi, żeby zadziałał.
Dadatkowe fabularne uwalenie - taki przedmiot, przygotowany zapewne przez kapłanów w wielkim trudem i przy użyciu niesamowicie rzadkich składników ma jedno zadanie. Kiedy ten kto go nosi umrze, amulet przywraca go do życia (z połową HP, żeby nie było zbyt miodnie, ale też żeby nie dawał zwykłego wsk (1HP) bo zaraz mnie znów zabiją)
Oczywiście zamiast itemu to mogłoby być błogosławieństwo, albo silne kapłańskie zaklęcie - wtedy starczy zamiast itemu zmienić zmienną na DB. To rozwiązanie choć wydaje się mniej cool, jest lepsze. Dobrze byłoby, gdyby nie dało się zaopatrywać w 60 ankh naraz, a użycie zmiennej powoduje, że nie można kupowac róznymi postaciami i przekazywać sobie tych Ankh. Alternatywnie można zrobić ten item tak jak pierścień teleportacji - sprawdzić czy ktoś go ma w konwersacji, jak ma nie sprzedawać, jak nie ma, można mu sporzedać - a przedmiot jest nieupuszczalny. To jest cool, bo naprawde ma się ten item w reku, a przy okazji można uwalić tych, co oszukują smierć przez to, że to będzie amulet który trzeba nosić, by przed śmiercią chronił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edek Mily
Obywatel Acheron
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:37, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bym był za wprowadzeniem takiego itemu, dlatego że po serwie chodzi tylko pare osób co wsk innych, i czasami jest taka kolejkaże i w dodatku leży sie daleko że bym wolał wydac te 100k za Ankh niż czekac niewiadomo ile
Pozdro i do zobaczenia na serwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|