Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podstawy: Cechy, walka

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Pytania o zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:41, 08 Lut 2007    Temat postu: Podstawy: Cechy, walka

Jako, że w necie ciężko znaleźć jaką stronke czy forum gdzie byłyby opisane zasady nwna po polsku (nie każdy zna angielski), opisze więc najbardziej podstawowe z zasad Smile

Każda postać ma 6 cech, które odpowiadają za różne rzeczy.

Siła- od niej zależy ile możemy dźwigać, ona modyfikuje nam premie do ataku oraz nasze obrażenia.
Zręczność- od niej zależy nasze KP oraz rzut obronny na refleks (może wpływać na premie do ataku jeżeli mamy atut Finezja w walce)
Wytrzymałość - od wytrzymałości zależy ilość naszych pktów życia (hp) a także rzut obronny na wytrwałość
Inteligencja - wplywa na ilość naszych pktów umiejętności które możemy rozdać przy poziomie, od niej zależy ilość czarów czarodzieja oraz stopień trudności odparcia Ataku Śmierci Zabójcy.
Mądrość - wpływa na rzut obronny na siłę woli, ilość czarów kapłana,druida i paladyna ma także wpływ na kilka umiejętności mnicha.
Charyzma - wpływa na ilość czarów czarownika, ma też duże znaczenie dla paladynów i kapłanów (wszystko jest opisane w ich atutach)

Tak naprawdę najważniejsze są modyfikatory każdej z cech, a nie ich same wartości. Modyfikator naszej cechy można łatwo obliczyć.

Mod. cechy = (Wysokość cechy - 10)/2

Zaokrąglamy w dół, jeśli mamy np. 17 siły, modyfikator wynosi

Mod. siły= (17-10)/2=7/2 =3,5 - zaokrąglamy w dół wiec modyfikator wynosi 3 Smile

Walka

Premie do ataku

Kiedy wykonujemy atak rzucamy d20 (w RPGach kartkowych rzuca się kostką, d20 to kostka 20-sto ścienna, dająca wynik z zakresu 1-20). Aby sprawdzić czy trafimy przeciwnika do wyniku tego rzutu dodajemy premię do ataku(ang. AB). Wynik porównujemy z KP (klasą pancerza, ang. AC) przeciwnika. Jeżeli wyniki ten jest równy lub wyższy niż klasa pancerza przeciwnika zaliczamy trafienie.

Jeżeli atakujemy przeciwnika, który z nami nie walczy (np. walczy z kolegą z teamu) otrzymujemy dodatkowe +2 do premii ataku (a także jeśli posiadamy odpowiedni atut wykonujemy Atak z zaskoczenia).

Naszą premie do ataku możemy sprawdzić na karcie postaci.

Ilość ataków

Ilość ataków zależy ściśle od naszej Podstawowej premii ataku (ang. Base Attack Bonus- BAB). BAB zwiększa się wraz z poziomem postaci, nie zależy od niczego innego. Są 3 kategorie wzrostu AB, każda klasa należy do jednej, poniżej zamieszczam wycinek z tabeli. Ataki otrzymuje się tylko do 20 lvlu, jesli przekroczymy tą granice niezależnie od naszego AB będziemy mieli tyle ataków ile mielismy na poziomie 20.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec aby mieć 2 ataki, nasze BAB musi wynosić 6, 3 ataki BAB=11, 4 ataki BAB=16, wyjątkiem jest mnich (odkrycie jego ilosci ataków pozostawie wam, czasami trzeba samemu potestować żeby sie czegoś dowiedzieć Razz).

Przy wieloklasowcach zwyczajnie bierzemy BAB poszczególnych klas i sumujemy.
10 lvl kaplana, 5 czarodzieja i 5 lowcy będzie miał AB= 14
7 + 2 + 5 = 14 Smile



Co do KP odsyłam do tematu w którym zostało ono szerzej opisane.

Jak sobie przypomne co jeszcze miałem napisać to dodam Smile Narazie tyle bo to baaardzo szeroki temat.

Osoby które znają angielski powinni sie zaopatrzyć w NWN Grimoire - [link widoczny dla zalogowanych] - świetny podręcznik z większością zasad opisanych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eli_PL
Obywatel Acheron



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 22 Acacia Avenue

PostWysłany: Czw 20:16, 08 Lut 2007    Temat postu: Re: Podstawy: Cechy, walka

No bardzo ładnie, bardzo ładnie, tyle że to:

Ving napisał:

Każda postać ma 6 cech, które odpowiadają za różne rzeczy.

Siła- od niej zależy ile możemy dźwigać, ona modyfikuje nam premie do ataku oraz nasze obrażenia.
Zręczność- od niej zależy nasze KP oraz rzut obronny na refleks (może wpływać na premie do ataku jeżeli mamy atut Finezja w walce)
Wytrzymałość - od wytrzymałości zależy ilość naszych pktów życia (hp) a także rzut obronny na wytrwałość
Inteligencja - wplywa na ilość naszych pktów umiejętności które możemy rozdać przy poziomie, od niej zależy ilość czarów czarodzieja oraz stopień trudności odparcia Ataku Śmierci Zabójcy.
Mądrość - wpływa na rzut obronny na siłę woli, ilość czarów kapłana,druida i paladyna ma także wpływ na kilka umiejętności mnicha.
Charyzma - wpływa na ilość czarów czarownika, ma też duże znaczenie dla paladynów i kapłanów (wszystko jest opisane w ich atutach)


każdy z nas ma w instrukcji. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:24, 08 Lut 2007    Temat postu:

Po tym co słyszałem doszedlem do wniosku że jednak nie każdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 20:56, 08 Lut 2007    Temat postu:

Kto by tam zaglądał do instrukcji ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David
Gość w Maleear



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:45, 08 Lut 2007    Temat postu:

Chwila chwila sama instrukcja to nie wszystko ,to ja prosiłem vinga o sprecyzowanie pewnych spraw na chłopski rozum , wy jestescie mlodzi i bardziej doświadczeni w zasadach D&D więc wybaczcie dziadkowi:)
Jeśli ktoś miałby namiar na poradnik D&D 3rd w formie cyfrowej to prosze o info .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eli_PL
Obywatel Acheron



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 22 Acacia Avenue

PostWysłany: Pią 10:16, 09 Lut 2007    Temat postu:

Czy wy jesteście do Ko-mu-ni-ka-cji? Ja tylko napisałem, że opis cech jest w instrukji i nawet jeżeli, jak napisała Justyna "Kto by tam zaglądał" to tworząc postać mamy opisy cech....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 18:10, 09 Lut 2007    Temat postu:

Nio mamy opisy cech, przy czym jak tworzy się Palosa, to wychodzi, że potrzebuje wszystkich na przykład Smile Bo jakość mocy zależy od charyzmy, ilość zaklęć, odmądrośxi, skillpointów do inteligencji, ilość HP od kondycji (a przecież palos walczy) premia do ataku od zręcznośći a obrażenia od siły (chyba ;P). I która jest najważniejsza dla palosa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:12, 09 Lut 2007    Temat postu:

Justyna napisał:
ilość HP od kondycji (a przecież palos walczy) premia do ataku od zręcznośći a obrażenia od siły (chyba ;P)


Źle, 1, siadaj. Albo raczej wróc do 1 postu i poświec troche czasu na przeczytanie go Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 14:34, 15 Paź 2007    Temat postu:

O. A tego nie widziałam Smile Oczysta rzecz, że od siły, chyba że ma się Finnezję w walce. Za pomiłkę przepraszam, mea culpa mea culpa Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilczur
Gość w Maleear



Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Śro 1:10, 17 Paź 2007    Temat postu:

David napisał:
Chwila chwila sama instrukcja to nie wszystko ,to ja prosiłem vinga o sprecyzowanie pewnych spraw na chłopski rozum , wy jestescie mlodzi i bardziej doświadczeni w zasadach D&D więc wybaczcie dziadkowi:)
Jeśli ktoś miałby namiar na poradnik D&D 3rd w formie cyfrowej to prosze o info .


[link widoczny dla zalogowanych] Tam trochę tego znajdziesz Wink Jest specjalny dział książki: systemy RPG, więc bez żadnych kłopotów znajdziesz... Wystarczy tylko zainstalować eMule (lub podobny program, obsułgujący linki ed.) i poczekać aż się ściągnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Pytania o zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin