Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmniejszenie obrażeń

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Pytania o zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:42, 17 Maj 2006    Temat postu: Zmniejszenie obrażeń

Ten dział założyłem żebyście mogli pytać o rzeczy których nie wiecie, nie rozumiecie. Jak widać wszyscy wszystko wiedzą, nie wiedzą i się wstydzą albo nie chcą wiedzieć Very Happy Jakkolwiek jest pomyślałem że podzielę się z wami ostatnimi odkryciami.

Zacznę od wyjaśnienia właściwości jaką możecie znaleźć w zbrojach, bądź w czarach (kamenna skóra, oblicze ducha, przeczucie itp. ). Zmniejszenie obrażeń pozwala zaaobsorbować obrażenia zadane przez broń o określonym, maksymalnym umagicznieniu. Najczęściem można sie spotkać z zapisaem
X/+Z (30/+5 mamy w przeczuciu dla przykładu). X jest to maksymalne umagicznienie broni. Dla broni +X zmniejszenie nie zadziała i zostana zadane normalne obrażenia. Jednak dla broni o umagicznieniu mniejszym niż +X, od obrażen fizycznych zostanie odjete 30 pktów.

Przykład 1.
Mag rzuca na siebie przeczucie (30/+5). Zostaje uderzony przez wojownika władającego Angurvadalem (premia za ulepszenie +2 i k6 od ognia). Mag nie mając żadnej ochrony przed ogniem otrzymuje standardowe obrazenia od ognia (od 1 do 6). Wojownik normalnie zadałby także 15 obrazen fizycznych (k8 za długi miecz +5 za siłę +2 za specjalizację w broni). Jednakże zmeniszenie powoduje że od obrażen fizycznych moze zostac odjete aż 30 pktów, tak wiec w tym wypadku obrazenia fizyczne wynoszą 0, mag dostanie tylko k6 od ognia.
Przy drugim ataku wojownik ma farta, trafia krytykiem, obrażenia fizyczne wynoszą 32, po odjęciu 30 pktów, otrzymujemy krytyka za 2 obrazenia fizyczne (no i jeszcze od ognia ) Very Happy

Przykład 2.
Ten sam mag, po rozwaleniu wojownika który ledwo zadawał magowi obrazenia natrafia na kapłana który rzucił sobie gmw na bron, i walczy mieczem +5. Atakuje maga, zadaje mu obrażenia od ognia (czar Mroczny Ogień), od obrazen magicznych (Boskie Względy), no i obrazenia fizyczne. Tych ostatnich jest 20. Jako że ma bron +5 a przeczucie zmniejsza obrażenia dla broni słabszych od +5, bron wchodzi jak w masło zadajac magowi ogromne obrazenia.


Teraz co to jest to umagicznienie. Powszechnie wiadomo że chodzi o premię za ulepszenie. Ona zwieksza naszą premie do ataku, dodaje obrażenia. Ona także decyduje o tym czy przebijemy sie przez zmniejszenie czy nie. Jednak jak sie okazuje nie tylko premia za ulepszenie tak działa. Premia do ataku także przebija się przez zmneiszenie obrażen, dodaje też nam premie do ataku, nie dostajemy tylko bonusowych obrażeń.

A teraz jak mi sie wydaje mały bug. Przy zmniejszeniach do X/+7 wszystko jest w porzadku. Przy zmniejszeniu na +7 przebija sie broń własnie +7. Jednakże już przy zmniejszeniu X/+8, oprócz broni +8 przebija się także broń z ulepszeniem/premią do ataku +7. I dla każdego wiekszego zmniejszenia przebija sie broń o 1 słabsza. Tak wiec mag z epicką tarczą (50/+20) może zostac bez problemu zraniony przez przeciwnika z bronią +19, skutek jest taki sam jak przy broni +20.

Gdy ja robiłem testy takie samo działanie było zarówno dla czarów jak i dla przedmiotów. Gdyby u kogos działało to inaczej, niech da znać Razz

To by było na tyle Very Happy Ciekawe czy bedzie wam sie chciało tyle czytac Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maras
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw 15:10, 18 Maj 2006    Temat postu:

przeczytalem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:29, 18 Maj 2006    Temat postu:

Gratuluje Very Happy hehehe Ale tak od poczatku do końca, nie oszukując? Very Happy I do tego ze zrozumieniem? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maras
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw 15:42, 18 Maj 2006    Temat postu:

tak Very Happy a to wcale nie tak duzo czytalem o wiele wiele dluzsze wypowiedzi Razz .A jak szukalem kiedys info o botach itp otd do diablo to sie wtedy naczytalem ze hohohoh Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 18:07, 29 Gru 2006    Temat postu: Re: Zmniejszenie obrażeń

Ving napisał:
...(kamenna skóra, oblicze ducha, przeczucie itp...


Oki - a jak człek ma wszystkie ww skumulowane czary na sobie?
Z czego się najpierw odejmuje? (Jako że wiemy że ww czary vide przeczucie i kamionka kończą się nie tylko po "czasie" ale przede wszystkim po pewnej ilości "wchłoniętych" obrażeń.)

I jak na to item z redukcją dmga? o np 15%...
Odjęcie nastepuje w momencie kalkulacji całkowitego dmga? Czy też może dmg jest pomnieszany o 15% ale tylko ten dmg zadawany - czyli ten ktory przebije się przez czary - kamionka i przeczucie.

pzdr
Adam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:02, 29 Gru 2006    Temat postu: Re: Zmniejszenie obrażeń

Hehe, no to ciekawe Razz Od razu zastrzegam, że moge sie mylić i nie oburzać sie jak coś wg was źle napisze, tylko zwyczajnie poprawić Razz Nikt nie jest wszechwiedzący :>

Anonymous napisał:
Ving napisał:
...(kamenna skóra, oblicze ducha, przeczucie itp...


Oki - a jak człek ma wszystkie ww skumulowane czary na sobie?
Z czego się najpierw odejmuje? (Jako że wiemy że ww czary vide przeczucie i kamionka kończą się nie tylko po "czasie" ale przede wszystkim po pewnej ilości "wchłoniętych" obrażeń.)


No wiec imho to wygląda tak:
- pierwsze w kolejnosci lecą czary które mają wyższy poziom (niezależnie od kolejności rzucania, jesli mamy przeczucie, większą kamienną i zwyczajną kamienną to najpierw spadnie przeczucie, potem wieksza kamienna a na koncu zwyczajna)
- jeżeli mamy 2 czary o tym samym poziomie (większa kamienna i niematerialne oblicze to chyba jedyna para) najpierw liczy się ten czar który został rzucony wcześniej. Np. jeśli najpierw rzucimy niematerialne a potem w. kamienną to najpierw poczekamy aż skończy sie niematerialne a dopiero potem bedzie odliczana kamienna.

Anonymous napisał:

I jak na to item z redukcją dmga? o np 15%...
Odjęcie nastepuje w momencie kalkulacji całkowitego dmga? Czy też może dmg jest pomnieszany o 15% ale tylko ten dmg zadawany - czyli ten ktory przebije się przez czary - kamionka i przeczucie.


Tutaj jest całkiem logicznie. Najpierw odejmujemy obrażenia z niewrażliwosci, a dopiero potem z odpornosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 1:44, 30 Gru 2006    Temat postu:

Ależ kombinujecie Very Happy Przeciez to serw Roleplay Smile Gdziey mnie takie kombinacje interesowały Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:00, 30 Gru 2006    Temat postu:

Justyna napisał:
Ależ kombinujecie Very Happy Przeciez to serw Roleplay Smile Gdziey mnie takie kombinacje interesowały Smile


Jaki, jaki to jest serw????? No wiele moge zarzucić naszemu serwerowi ale nie to że to RP Very Happy Choć chyba nie musielibysmy zbyt wiele pracowac żeby mniej lub wiecej przerobić go na RP.

Kombinujemy bo warto wiedzieć takie rzeczy Smile Nigdy nie wiadomo kiedy sie przydadzą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Sob 23:21, 30 Gru 2006    Temat postu:

Dobra posłuchajcie ludu głosu wieszcza.
1) Kolejność rzucania czarów nie ma znaczenia
2) Występuje trzy rodzaje zmniejszeń obrażeń
a) X/+y zmniejsza obrażenia o x jeżeli przeciwnik posługuję się bronio o ulepszeniu mniejszym niż y ( tylko dla obrażeń fizycznych)
b) z/- zmniejsza zawsze o z ( tu mogą wystąpic konkretne typy dmg tzn sieczne, kute, obuchowe, magiczne, dźwiękowe, zimno, elektryka, ogień, kwas, pozytywna/boska/negatywna energia )
c) a% zmniejszenie o zadane dmg*a*0.01 ( tu występują dopisane rodzaje zmniejszenia jak w punkcie b) )
3) takie same zmniejszenia nie sumują się niezależnie od pochodzenia ( czar, przedmiot, atut )
4) zmniejszenia z atutów z reguły mają postać b/ +20 ( zmniejsza o wartość podaną w opisie atutu tu b, jeżeli przeciwnik ma broń słabsza niż +20) zgodne z punktem 2.a
5) sumują się tylko różne rodzaje zmniejszeń tzn max ilość zmniejszeń to 3 jedno 2.a jedno 2.b i jedno 2.c
6) kolejność zmniejszania dmg jest następująca 2.c->2.b->2.a
7) Kolejnośc działania czarów od nasilniejszego do najsłabszego ( patrzymy na zmniejszenia nie kręgi!! )
Cool przykład, postać to mag z epicką tarczą ( zmniejszenie 2.a; 50/+20 ),
dotatkowo ma pas szermierza ( zmniejszenie 2.b; 5/- obr. siecznych), oraz zbroję zmniejszającą obrażenia sieczne o 5% ( 2.c ), otrzymał 100 dmg siecznych z broni słabszej niż +20 więc zmniejszy mu o:
5 (2.c) + 5 ( 2.b) + 50, więc obrażenia wyniosą 40 dmg xD

Wieszcz przemówił niech wasze umysły przyjmą tą wiedze a serca w końcu zaznają spokoju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:48, 30 Gru 2006    Temat postu:

witia1 napisał:
Dobra posłuchajcie ludu głosu wieszcza.
1) Kolejność rzucania czarów nie ma znaczenia


Bzdura Very Happy W przypadku czarów o tym samym poziomie ma. Też sie zdziwiłem ale zanim napisałem posta poprzedniego testowalem zmniejszenia Razz W przypadku niematerialnego oblicza i wiekszej kamiennej ma znaczenie kolejność :>

Witia1 napisał:
3) takie same zmniejszenia nie sumują się niezależnie od pochodzenia ( czar, przedmiot, atut )


Druga bzdura Razz
Jeżeli założe 4 przedmioty z niewrażliwoscią np. na ogien 25% to niewrażliwosci się zsumują i bede w 100% odporny na ogien (a przynajmniej było tak przed wprowadzaeniem patcha 1.67.

Witia1 napisał:
4) zmniejszenia z atutów z reguły mają postać b/ +20 ( zmniejsza o wartość podaną w opisie atutu tu b, jeżeli przeciwnik ma broń słabsza niż +20) zgodne z punktem 2.a


Kiedyś opisywałem gdzies ze jest pewien bug i od bodajże zmniejszenia x/+8 przebija sie bron o ulepszeniu nawet +7. Tak wiec przez epicką tarcze maga przebije sie także bron +19 (chyba że poprawiono to w patchu).

Witia1 napisał:
Wieszcz przemówił niech wasze umysły przyjmą tą wiedze a serca w końcu zaznają spokoju.


Wieszcz niech czasem potestuje to i owo :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Nie 0:47, 31 Gru 2006    Temat postu:

Hmpff *parsknął wieszcz po czym cichutkim głosem szepnął* Niech wam będzie. Choć co do testowania to wiedza opisana powyżej zdobyta została dzięki sporej ilości godzin na hali więc testowana była, co do bugów to jeszcze uzupełnię, że w wypadku czarów zmniejszenie nie działa także w wypadku premii do ataku równej wymaganej premii za ulepszenie, chyba że i to naprawili bo nie sprawdzałem jakiś czas.
Fakt niematerialnego oblicza nie sprawdzałem, kolejność tyczy się czarów kamiennych skór/przeczucia/ epickiej tarczy.
Z % mała wtopa też ale inne zmniejszenia się nie sumują, fakt nie sprawdzone ale wynika to z rzadkości występowania tego zmniejszenia xD nie zdarzyło mi się mieć jeszcze dwóch przedmiotów o zmniejszeniu %.

Tak więc wieszcz bije się w głowę i posypuje pierś popiołem. Czy jak to tam było.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez witia1 dnia Pon 0:08, 19 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nameno
Gość






PostWysłany: Nie 23:53, 18 Mar 2007    Temat postu:

a wrozka na to nie mozliwe Very Happy

no no chlopaki ladnie ladnie Smile opisaliscie to przyda sie taka wiedza... Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Pytania o zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin