Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Pytania związane z serwerem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Timo
Obywatel Acheron



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:50, 31 Gru 2007    Temat postu: Zmiany

Siemak ten temat jest bardziej dla MG niż dla nas graczy ale może nam pomóc. Ostatnio mistrzowie wprowadzają dużo zmian i pewnie jeszcze będą wprowadzać. I tu prośba do nich. Możecie pisać tu co zamierzacie robić, a nie jak to ostatnio bywa dowiadujemy sie na krzyku podczas grania....

Kaplan i Paladyn już zmienieni...może napisali byście gdzie można mniej więcej znaleźć kapliczki i jak dalej to będziecie rozwijać? (czy będą modlitwy w miejscach poza kapliczkami...jak długo będą trwały).

Na krzyku dowiedzieliśmy sie tez o magach i jakiś zmianach dotyczących używania surowców przez nich do rzucania czarów i zupełnie nowych czarów. Może warto było by zapoznać najpierw graczy z tymi news-ami a nie tak piorunem..Very Happy



ps. Po batalii na krzyku na temat maga i modlenia kapcia...postanowiłem poszukać coś mo czarodziejach i czarownikach. Mianowicie pomysł z surowcami jest nie trafiony....chyba ze będziemy mikstury robić...Very Happy Co to jakieś ograniczenie w rzucaniu magii? Że niby mniej czarów, że znowu wszystko będzie sie opierać o pieniądze i zakupione składniki? Pozwole sobie zacytować Wikipedię dotycząca tychże magów:

1. czarownik

Cytat:
Czarownik - W grze RPG (Role Playing Game) Dungeons and Dragons jedna ze ścieżek (klas) którą podążać może prowadzona przez nas postać, bądź BN (NPC). Czarownik potrafi rzucać czary w oparciu o swoją własną wiedzę i doświadczenie, a nie - jak czarodziej - w oparciu o mądrość zawartą w księgach. Podstawową cechą pozwalającą rzucać czarownikowi zaklęcia kolejnych poziomów jest charyzma (zwykle czarownik musi posiadać charyzmę równą 10 + poziom zaklęcia, które chce rzucić, lub wyższą).

W wierzeniach dawnych ludów czarownik był osobą zajmującą się czarną magią"


2. czarodziej

Cytat:
W mitach, okultyzmie, legendach i literaturze fantasy, czarodziej to człowiek praktykujący magię. Żeński odpowiednik tego słowa to czarodziejka. Przykładami czarodziejów mogą być Merlin lub Gandalf.

W przeciwieństwie do czarnoksiężników czy czarownic, czarodzieje zajmowali się zwykle pomocną ludziom białą magią.

W stworzonej przez J. R. R. Tolkiena mitologii Śródziemia, czarodzieje (w quenyi Istari, w sindarinie Ithryn) nie są ludźmi, lecz Majarami, anielskimi istotami wysłanymi z Valinoru do Śródziemia by wspomóc żyjących tam ludzi i elfów w walce z Czarnym Władcą Sauronem. Było ich pięciu i w Śródziemiu znani byli pod imionami Gandalf, Saruman, Radagast, Alatar i Pallando.

W różnych utworach bywa, że czarodziejem może zostać każdy, chociaż wymaga to wiele pracy, jak w "Poniedziałek zaczyna się w sobotę" lub że konieczne są specjalne talenty, jak w serii o Harrym Potterze. Czarodzieje mogę też w ogóle nie być ludźmi, np. Istari, Sally Czarownica.


Jak widzicie same cytaty nie mówią nić o ograniczaniu ilościowym magii, widać to tez bo przedstawionych bohaterach...żadne z nich nie musiał kupować surowców itp. itd....[/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Timo dnia Pon 15:08, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 15:05, 31 Gru 2007    Temat postu:

Timo napisał:
Siemak ten temat jest bardziej dla MG niż dla nas graczy ale może nam pomóc. Ostatnio mistrzowie wprowadzają dużo zmian i pewnie jeszcze będą wprowadzać. I tu prośba do nich. Możecie pisać tu co zamierzacie robić, a nie jak to ostatnio bywa dowiadujemy sie na krzyku podczas grania....

Kaplan i Paladyn już zmienieni...może napisali byście gdzie można mniej więcej znaleźć kapliczki i jak dalej to będziecie rozwijać? (czy będą modlitwy w miejscach poza kapliczkami...jak długo będą trwały).


Istnieje plan zmniejszenia ilości punktów wiary używanych podczas pojedynczego rzucania zaklęcia. Do końca tygodnia wprowadzona zostanie większa ilość kaplic.[/quote]

Timo napisał:

ps. Po batalii na krzyku na temat maga i modlenia kapcia...postanowiłem poszukać coś mo czarodziejach i czarownikach. Mianowicie pomysł z surowcami jest nie trafiony....chyba ze będziemy mikstury robić...Very Happy Co to jakieś ograniczenie w rzucaniu magii? Że niby mniej czarów, że znowu wszystko będzie sie opierać o pieniądze i zakupione składniki? Pozwole sobie zacytować Wikipedię dotycząca tychże magów:

1. czarownik

Cytat:

Czarownik - W grze RPG (Role Playing Game) Dungeons and Dragons jedna ze ścieżek (klas) którą podążać może prowadzona przez nas postać, bądź BN (NPC). Czarownik potrafi rzucać czary w oparciu o swoją własną wiedzę i doświadczenie, a nie - jak czarodziej - w oparciu o mądrość zawartą w księgach. Podstawową cechą pozwalającą rzucać czarownikowi zaklęcia kolejnych poziomów jest charyzma (zwykle czarownik musi posiadać charyzmę równą 10 + poziom zaklęcia, które chce rzucić, lub wyższą).

W wierzeniach dawnych ludów czarownik był osobą zajmującą się czarną magią"



2. czarodziej

Cytat:

W mitach, okultyzmie, legendach i literaturze fantasy, czarodziej to człowiek praktykujący magię. Żeński odpowiednik tego słowa to czarodziejka. Przykładami czarodziejów mogą być Merlin lub Gandalf.

W przeciwieństwie do czarnoksiężników czy czarownic, czarodzieje zajmowali się zwykle pomocną ludziom białą magią.

W stworzonej przez J. R. R. Tolkiena mitologii Śródziemia, czarodzieje (w quenyi Istari, w sindarinie Ithryn) nie są ludźmi, lecz Majarami, anielskimi istotami wysłanymi z Valinoru do Śródziemia by wspomóc żyjących tam ludzi i elfów w walce z Czarnym Władcą Sauronem. Było ich pięciu i w Śródziemiu znani byli pod imionami Gandalf, Saruman, Radagast, Alatar i Pallando.

W różnych utworach bywa, że czarodziejem może zostać każdy, chociaż wymaga to wiele pracy, jak w Poniedziałek zaczyna się w sobotę lub że konieczne są specjalne talenty, jak w serii o Harrym Potterze. Czarodzieje mogę też w ogóle nie być ludźmi, np. Istari, Sally Czarownica.


Wyszukałeś dwa hasła w Wikipedii i uważasz, że to jest argument, który jednoznacznie wyjaśnia nam, jak wielki błąd popełniamy dodają składniki...

Oryginalne zaklęcia w DnD wymagają składników, nie wszystkie, ale jednak. My tu korzystamy jak by nie było z magii i w ogóle z zasad DnD, z tym że poprawiamy je tak, by zachować równowagę między klasami.

Owszem, czarownik w tej grze nie będzie korzystał ze składników. Czarodziej będzie, ponieważ czarodziej, jak zacytowałeś, często musi się sporo uczyć, żeby móc czarować. Magia wymaga przygotowania.
Gandalf - to nietrafi0ny przykład, ponieważ był bardziej czarownikiem niż czarodziejem według przytoczonych przez ciebie definicji - jego wszystkie zdolności były wrodzone, tak jak wszystkim Majarom. Gandalf był według Silamrilionu czymś w rodzaju półboga z amnezją - nie pamiętał ani momentu stworzenia świata ani nawet fragmentów pieśni świata. Co się zaś tyczy Merlina, według naszej wiedzy na dziś był to alchemik, jakich mało. Według podań zaś był czarodziejem, siedział w wieży, gdzie nad czymś cały czas pracował i zytał sporo książek. NIE biegał po łąkach i lasach niszcząc i miażdżąc wszystko, co się świeciło na czerwono.
W "Poniedziałek zaczyna się w sobotę" magia w ogóle potraktowana jest z przymrużeniem oka, bo to jest książka, która ma pokazać pewne paradoksy związku rzadzieckiego. ale nawet ta książka pozkazuje, że zajmujący się magia ludzie pracują naukowo - nie szwendają się po lasach, tylko spędzają cały czas nad książkami i przy komputerach zajmując się analizą wszystkich magicznych procesów i zjawisk. Jak w tytule - nie ma wolnego weeknedu, w sobotę jest już poniedziałek.
Co zaś się tyczy Pottera, to magia opisana przez Rowling jest dość nieskomplikowana. Posługują się nią imbecyle nie potrafiący sobie przyswoić podstawowych pojęć z zakresu fizyki. Aby opanować magię wg Rowling należy mieć wrodzony talent (bez tego ani rusz), mieć wyćwiczony nadgarstek i umieć wykrzykiwać różne łacińsko brzmiące słowa, no i KONIECZNIE trzeba mieć do czarowania różdżkę. Z tym wykrzykiwaniem to nie jest konieczne - można sie nauczyć niewerbalnej magii. Ślęczenie nad książkami jest całkowicie zbędne, jedyne, czego w Hogwarcie uczą się z książek to Historia Magii, Alchemia (zwana po prostu Eliksiry, Numerologia, Astrologia, wiedza o Magicznych stworzeniach i Zielarstwo. Tam, gdzie rzuca się zaklęcia, wystarczy tylko znać słówko i mieć różdżkę i wyćwiczony nadgarstek. Transmutacja, Zaklęcia z Flitwickiem, Obrona przed czarna magią - tylko tam naprawdę się czarowało i za każdym razem były to tylko ćwiczenie praktyczne. Przez jeden rok Umbridge uczyła Obrony z książek, za co została mocno skrytykowana przez resztę kadry (no, nie tylko za to). Pozostali belfrzy machali różdżką i darli mordę, albo wypuszczali na dzieci potwory z klatek/szafy. Po co komu mózg?

Czarodzieje w świecie prezentowanym na serwerze to uczeni i jako tacy wiedzą więcej o magii niż ktokolwiek inny. Dlatego w planie mamy dodanie do palety kilku mam nadzieję ciekawych zaklęć, a także oparcie właśnie o zaklęcia czarodziejów systemu zaklinania broni.
Czarownicy swoją magię mają wrodzoną, ale przez nie mogą jej kontrolowac i są mniej uniwersalni w tym, co potrafią.
Przewagą czarodziejów jest ich wszechstronność oraz to, że mają wpływ na swoje umiejętności, to znaczy mogą je rozwijać do takiego poziomu, o jakim czarownik nie ma nawet co marzyć.
Składniki magii są ceną, jaką się płaci za takie możliwości.
Nie mamy zamiaru tworzyć systemu, który będzie się opierał na płaceniu za składniki. Nie chodzi o to, żebyście się pozbywali pieniędzy. Składniki nie będą trudno dostępne ani drogie, będą raczej efektem miniquestów niż towarem, który można kupić w sklepie. Więcej szczegółów pojawi się w trakcie tworzenia systemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Justyna dnia Pon 15:37, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Timo
Obywatel Acheron



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:04, 31 Gru 2007    Temat postu:

Nie sadzę, że to jest jakiś wieki argument. Ale to daje jakiś obraz. Co do magów jak wspomniałem owszem siedzieli nad książkami i stołami alchemicznymi ale to tyczyło sie czego innego. Zapewne poznania nowego czaru albo uwarzeniu silnego eliksiru.
Z środków które mogą ograniczyć czarodzieja znana mi jest tylko mana, która sie zmniejsza po użyciu czaru. Owszem zastosowanie tego w nwn nie wchodzi w rachubę ale od tego jest liczna slotów na czar, która się uzyskuję odpowiednio wysoką inteligencja (czarodziej).
Tak więc nie przekonałaś mnie , że do rzucania czarów potrzebne są "składniki"...mana owszem ale nie składniki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edek Mily
Obywatel Acheron



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:33, 31 Gru 2007    Temat postu:

ja już wypowiedziałe sie na temat składników dla magów w tym temacie
http://www.landsofthedamned.fora.pl/sprawy-serwera-i-forum,1/zaczynacie-robic-serwer-rpg,272-15.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elerian
Obywatel Acheron



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LotD

PostWysłany: Pon 18:16, 31 Gru 2007    Temat postu:

Timo, a grałeś w rasowe DnD? Tam są tzw. komponenty materialne. Zużywają się po rzuceniu czaru (przykładowo, mag do rzucenia kuli ognia musi mieć kupę nietoperza, albo jakiegoś gryzonia. Rzucając czar, wyrzuca tę kulkę naprzód, która wybucha w odpowiednim miejscu. Tak to wygląda). Tylko pojawia się problem, bo nie możemy stworzyć serwera z miliardem nowych przedmiotów, które by były komponentami materialnymi. To się dla samego serwera nie opłaca tak go przeciążać.
Jeżeli zaś zaproponujecie, ekipa MG, pewien consensus, że tylko jeden item będzie potrzebny przy rzucaniu jakiejś grupy czarów, to was wyśmieję. Jaki realizm wy byście chcieli wprowadzać?

Jeżeli zaś chodzi o Gandalfa, to mogę się wypowiedzieć ^^
Sam w sobie sporo czasu zgłębiał swoją wiedzę na temat posługiwania się swoją lagą, pierścieniem ognia i innymi tymi podobnymi sprawami. Nasz czarodziej w Neverze jest bardzo podobny do naszego Gandalfa - stopniowo zdobywa wiedzę na temat posługiwania się czarami w naszym świecie. Jest jak półbóg w uśpieniu, którego moce dopiero się rozbudzają. Nie jest mu dostępna wiedza z arkanów, których się nie uczył (genowa kombinacja na Uruk-haich). Posiada za to pewien fragment wiedzy, których żaden inny czarodziej (Majar) nie posiadał (o Hobbitach). Nie jest zatem zaklinaczem (o pardon, czarownikiem), bo posiada pewne cechy charakterystyczne dla czarodzieja.

A jeśli chodzi o system wiary, to rozmawiałem na ten temat z Vingiem i wpadło mi wówczas parę pomysłów:
- Wiarę będzie dało się łatwo i szybko przekroczyć 100%, aby bogowie byli łaskawi mimo tego, że kapłan jest w 98% wierny swemu bogu (mając przy rzucie 99). Sądzę, że można by dobić do 200%
- wiara utrzymuje się na czas, nie ma nic wspólnego z ilością rzuconych czarów
- wcześniej wymienione kapliczki do bóstw będące w każdym miejscu
- ale jeden wyjątek: krypta nie może mieć żadnej kapliczki, ale zostanie odblokowane w niej rzucanie sanktuarium
To tyle, jeżeli o mnie chodzi ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:51, 01 Sty 2008    Temat postu:

Elerian napisał:
Timo, a grałeś w rasowe DnD? Tam są tzw. komponenty materialne. Zużywają się po rzuceniu czaru (przykładowo, mag do rzucenia kuli ognia musi mieć kupę nietoperza, albo jakiegoś gryzonia. Rzucając czar, wyrzuca tę kulkę naprzód, która wybucha w odpowiednim miejscu. Tak to wygląda). Tylko pojawia się problem, bo nie możemy stworzyć serwera z miliardem nowych przedmiotów, które by były komponentami materialnymi. To się dla samego serwera nie opłaca tak go przeciążać.
Jeżeli zaś zaproponujecie, ekipa MG, pewien consensus, że tylko jeden item będzie potrzebny przy rzucaniu jakiejś grupy czarów, to was wyśmieję. Jaki realizm wy byście chcieli wprowadzać?


Ano taki, grupa zaklęć ograniczałaby się do danej szkoły magii. Generalnie 1 item można by traktować dwojako, albo jakas torba z komponentami z której mag wybiera 1 by rzucic zaklęcie, albo w tym świecie magia działa na takich zasadach, że zaklęcia z danej szkoły są ze sobą silnie związane, w związku z czym potrzebują wszystkie tego samego składnika. Nie musi być to kupa, którą rzucamy, może być to jakaś substancja która pozwoli nam wyzwolić energię potrzebną do rzucenia czaru konkretnego typu, szkoły Smile Jeszcze nie zdecydowaliśmy się jak sprecyzować magię na Ziemiach Potępionych Wink

Elerian napisał:
A jeśli chodzi o system wiary, to rozmawiałem na ten temat z Vingiem i wpadło mi wówczas parę pomysłów:
- Wiarę będzie dało się łatwo i szybko przekroczyć 100%, aby bogowie byli łaskawi mimo tego, że kapłan jest w 98% wierny swemu bogu (mając przy rzucie 99). Sądzę, że można by dobić do 200%
- wiara utrzymuje się na czas, nie ma nic wspólnego z ilością rzuconych czarów
- wcześniej wymienione kapliczki do bóstw będące w każdym miejscu
- ale jeden wyjątek: krypta nie może mieć żadnej kapliczki, ale zostanie odblokowane w niej rzucanie sanktuarium
To tyle, jeżeli o mnie chodzi ;P


Nie będę stawiał 200 kapliczek, żeby była na każdej lokacji jedna Razz Będzie można się modlić w każdym miejscu, bez żadnej kapliczki... w końcu bogowie nie są przywiązani do kapliczek, nie? Co do reszty to kwestia jeszcze nie ustalona Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nasz kochany Sugrin^^
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z tąd ;p

PostWysłany: Śro 21:42, 02 Sty 2008    Temat postu:

ja tak poza nawiasem napisze bo nie chce mi sie na to odzielnego tematu robic Ving przycioles azera to przytnij jeszcze bronie graczy bo to jest chore teraz ci co ulepszyli wczesniej maja nie wiadomo co a te nowsze postacie chodza ze slabymi broniami. Niech kazdy chodzi z takimi broniami na jakie pozwala teraz azer

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lino
Mieszkaniec Tiroch



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gorzów Wielkopolski {MaNhaTTaN}

PostWysłany: Śro 22:04, 02 Sty 2008    Temat postu:

Nic nie rób Ving,jest dobrze tak jak jest a Ty Sugrin siedz cicho ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Pytania związane z serwerem Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin